در مقاله پیش رو بر آنیم تا شما را در راستای یافتن بهترین متخصص درمان ناباروری یاری نماییم. توجه داشته باشید که در خصوص انتخاب متخصص درمان ناباروری ، باید پارامترها و معیارهایی را حتما مدنظر قرار دهید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود. دکتر افسانه شه بخش ، بهترین متخصص زنان و زایمان ، به کمک بهترین و نوین ترین روش ها می تواند ناباروری را درمان کند.

متخصص درمان ناباروری کیست ؟

متخصص درمان ناباروری ، پزشکی است که کلیه ادوار مرتبط با بیماری ها و جراحی های زنان و زایمان را به صورت علمی – تئوری پشت سر گذاشته و پس از فارغ التحصیلی در رشته زنان و زایمان و اخذ بورد تخصصی ، اقدام به اخذ مدرک فلوشیپ ناباروری نموده است.

باروری

باروری در واقع ، از مسائل مهمی است که غالبا زوجین بخصوص خانم ها درگیر آن می باشند.

به طور کلی این که یک زوج از لحاظ سیستم تولید مثل و فرزند آوری از سلامت کامل برخوردار باشند ؛ موضوعی بس حائز اهمیت است.

ناباروری

متاسفانه گاهی اوقات افراد با وجود داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و تلاش در راستای باروری ، موفق به بارداری نشده و اصطلاحا این گونه اطلاق می شود که دچار ناباروری هستند. در این جا لازم به ذکر است که بر خلاف تصور ذهنی که عموم مردم با آن مواجه هستند ، ناباروری همیشه از سوی زنان نبوده و گاهی اوقات از جانب مرد رخ می دهد.

به هر حال فارغ از این که ناباروری از جانب مرد باشد یا زن ، باید گفت که امروزه با پیشرفت روزافزون علم ناباروری ؛ بخش اعظم مشکلات نازایی و علائم ایجاد کننده آن مرتفع شده و در نتیجه ، امکان درمان ناباروری به میزان چشمگیری محقق شده است. از این رو زوجینی که از مشکل نازایی رنج می برند ، می توانند با مراجعه به جراح و متخصص زنان و زایمان که دارای فلوشیپ ناباروری می باشد ؛ اقدام به درمان این مشکل نمایند.

انواع ناباروری

در حالت کلی ناباروری به دو دسته ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه قابل تقسیم است که در ذیل به اختصار توضیحی در ارتباط با هر یک ارائه نموده ایم.

  1. ناباروری اولیه : مقصود از ناباروری اولیه ، ممارست زوجین برای بارداری طی یکسال و عدم موفقیت باروری می باشد.
  2. ناباروری ثانویه : منظور از ناباروری ثانویه ، داشتن مقاربت جنسی طولانی مدت بدون اعمال محافظت های پیشگیرانه و عدم حصول بارداری است.

جهت کسب اطلاعات کافی در خصوص ناباروری و روش درمان آن ، می توانید به مقالات موجود در سایت مراجعه فرمایید.

بهترین متخصص درمان ناباروری

انتخاب بهترین متخصص درمان ناباروری

انتخاب متخصص ناباروری خوب ، امری نسبتا دشوار می باشد ؛ چرا که به منظور دریافت خدمات درمانی بهینه و تحقق باروری باید به پزشکی مراجعه شود که توانایی بررسی اختلال ناباروری و تشخیص دقیق علل نازایی را داشته و در این زمینه از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد. لازم به ذکر است تشخیص نادرست علت ناباروری می تواند منجر به تجویز راهکار درمانی اشتباه شده و بدین ترتیب نه تنها به رفع اختلال ناباروری نیانجامد ، بلکه سبب شود مشکلات جدی تری برای فرد حادث گردد. به طور کلی مراجعه به بهترین متخصص زنان و زایمان و ناباروری ، امکان یک بارداری ایمن و سالم و در نتیجه ، یک زایمان موفق را تضمین می کند.

انتخاب بهترین متخصص درمان ناباروری در تهران

چنانچه به دنبال دکتر خوب برای درمان ناباروری هستید ، توصیه می شود به بهترین متخصص نازایی مراجعه فرمایید. خانم های محترم ساکن استان تهران ، می توانند جهت درمان نازایی به دکتر افسانه شه بخش بهترین متخصص درمان ناباروری رجوع نمایند.

دکتر شه بخش بهترین متخصص نازایی در تهران ، با اتکا بر تجربه و توانمندی بالقوه ای که در حوزه زنان و زایمان و درمان ناباروری دارند و همچنین با بهره وری از نوین ترین متدهای بروز دنیا ، درمان نازایی را تا حدود قابل توجهی برای مراجعین محترم خود میسر ساخته و در زمینه درمان ناباروری ، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند.

 

درمان ناباروری

نازایی و ناباروری با روش های مختلفی درمان می شود.  برای درمان لازم است به بهترین متخصص درمان ناباروری مراجعه کنید تا ابتدا علت  ناباروری شما تشخیص داده شود. در برخی از موارد ناباروری مربوط به آقایان و در برخی دیگر مربوط به خانم ها می باشد. گاهی اوقات با دارو درمانی یا انجام تکنیک هایی  ناباروری قابل درمان می باشد و در  موارد شدیدتر نیازمند   تزریق اسپرم به داخل رحم ، اهدای جنین ، لقاح آزمایشگاهی و دهها روش دیگر می باشد. لازم است بدانید کدام روش بهتر روی زوجین جواب می دهد و  ان ها کدام روش را ترجیح می دهند.

درمان ناباروری در آقایان توسط بهترین متخصص درمان ناباروری چگونه انجام می شود ؟

علت های ناباروری در مردان معمولا به علت مشکلات جنسی و یا نبود  اسپرم سالم می باشد. و برای درمان می توان اقدامات زیر را به عمل آورد:

تغییر در شیوه و سبک زندگی می تواند در بهبود  عوامل رفتاری موثر باشد و شانس باروری را در آقایان بالا ببرد.حذف مواد مضر و داشتن برنامه منظم ورزشی می تواند دراین امر موثر باشد. در مواقعی لازم است ، داروهایی برای افزایش اسپرم تجویز شود. درمان و جراحی واریکوسل می تواند موجب احیای باروری در آقایان شود. می توان از تکنیک  بازیابی اسپرم  در جهت کمک به درمان باروری استفاده نمود.

 درمان ناباروری در زنان توسط بهترین متخصص درمان ناباروری چگونه انجام می شود ؟

در بیشتر موارد ممکن است برای درمان ناباروری در خانم ها از چند روش درمانی استفاده شود. در مواردی با تجویز دارو می توان موجب تحریک تخمک گذاری شد. در روش لقاح مصنوعی (IUI) یا همان لقاح آزمایشگاهی اسپرم سالم را به صورت مستقیم داخل  رحم زن  قرار می دهند. در حالیکه  تخمدان های زن چندین تخمک آزاد می کند تا بتواند بارور شود. لقاح آزمایشگاهی  با توجه به دو مورد  قابل انجام می باشد. در مواردی  که همسر فرد دچار مشکلاتی نظیر کم بودن تعداد اسپرم و یا کم بودن حجم مایع اسپرم باشد و حتی در مواردی که با کاهش میل جنسی و کم بودن میزان تحرک اسپرم ها رو به رو باشد می توان از این روش استفاده نمود.

زمانی که زن در هنگام مقاربت به صورت طبیعی با درد های شدیدی  همراه باشد و یا با مشکلاتی مثل  ترشحات گردن رحم و اختلال ایمنی همراه باشد ، از این روش که بدون نیاز به آمیزش طبیعی و بیهوشی می باشد به صورت ساده برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد. در روش طبیعی برای بارداری تنها 10 درصد اسپرم ها از طریق واژن به رحم می رسند در حالیکه در این روش  با استفاده از UL اسپرم های مایع را از مرد می گیرند و اسپرم هایی با کیفیت و تعداد بیشتر را به طور مستقیم وارد رحم می کنند ، که این امر موجب افزایش شانس باروری می شود.

هنگامی که مرد  قادر به تولید اسپرم نباشد و در زوج هایی که سایر روش های درمانی بارها با شکست روبه رو شده باشد ؛اما هنوز زن بتواند از نظر ارگان های بدنی و سن جنین را در رحم خود پرورش دهد ،می توان از روش اهدای جنین  برای درمان ناباروری  کمک گرفت.